«Ақмола облысы білім басқармасының Есіл ауданы бойынша білім бөлімі Ковыльный ауылының жалпы орта білім беретін мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
 Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа села Ковыльное отдела образования по Есильскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Мектеп жасына дейінгі балалардың өміріндегі ертегілердің рөлі

Тақырып бойынша ата-аналарға кеңес беру:

«Мектеп жасына дейінгі балалардың өміріндегі ертегілердің рөлі» 

«Ертегі-өтірік, бірақ бұл тұспал...»

Мектепке дейінгі жаста балалар ойында және көркем шығармаларды қабылдауда айқын көрінетін қиялды дамытады. Әсіресе мектеп жасына дейінгі балалар ертегілерді жақсы көреді. Ертегінің бала өміріндегі орны соншалықты, оны кейбір зерттеушілер мектепке дейінгі жастағы балаларды  «ертегілер жасы» деп атайды.

Ертегі табиғаттың әртүрлі суреттерін сала алады:

* керемет алма ағашы өсетін жазғы бақтың сұлулығы: «алма оған ілулі, жапырақтары алтын шу шығарады...» (Хаврошечка);

* қасқыр құйрығын шұңқырға  түсіріп отырған өзендегі қысқы кештің суреті:

«Ясни, аспандағы ясни,  қасқырдың құйрығын мұздат...»(Түлкі-қарындас және сұр қасқыр).

Ертегілердің қызықты әрекетімен байланысты табиғат суреттерін балалар эмоционалды түрде қабылдайды, мүмкін балалар алғаш рет айналасындағы әлемнің қаншалықты әдемі екенін түсіне бастайтын болар.

Көптеген ата-аналар кейде баланың жеке басын қалыптастырудағы ертегінің рөлін бағаламайды.

Шындығында, ертегілер, ойындар сияқты, әр баланың дамуы мен тәрбиесінің ажырамас бөлігі болып табылады.

Мектепке дейінгі жас -бұл ертегінің жасы. Ертегі әрбір баланы ерте жастан бастап және оны бүкіл мектеп жасына дейінгі өміріне еніп, сүйемелдеу керек.

Ертегілер не үшін пайдалы?

Біріншіден, ертегіні тыңдау арқылы бала әдемі және дұрыс сөйлеу үлгісін алады, бұл сөйлеуді дамыту үшін өте маңызды. Ертегі әңгімелесушімен диалогты дұрыс құруға көмектеседі. Ертегі үйлесімді сөйлеуді дамытуға көмектеседі. Бала кезінен ертегілерді, өлеңдерді, тақпақтарды оқыған балалар тезірек дұрыс сөйлей бастайды.

Екіншіден, ертегілер-адамгершілік сабақтары. Өйткені ертегі кейіпкерлері

әр түрлі: мейірімді - зұлым, мейірімді - дөрекі. Олардың көмегімен сіз балаларға жаман және жақсы нәрселерді, қалай істегенде дұрыс және қалай істегенде дұрыс емес әрекеттерді  көрсете  аласыз. Ертегілер, қиялдау, ойлау, шығармашылық, есте сақтауды үйретіп,  дамытады.

Үшіншіден, ертегі-бұл баламен олар түсінетін тілде сөйлесу тәсілі.

 Қандай ертегілерді  БАЛАЛАР  ОҚУ  КЕРЕК?

Ең дәстүрлі-ұрпақтан-ұрпаққа жалғасып келе жатқан халық ертегілері.

Екі жастан бес жасқа дейін баланың қиял қабілеті белсенді дамиды. Осы кезеңде баланың өзі, ертегінің соңын ойлап табатын ойынды пайдалану қолайлы.

Сіз «Жаңа ертегілер»  Ойынын ойнай аласыз.

Жақсы таныс ертегіні алыңыз. Ондағы оқиғалар тізбегін есіңізде сақтаңыз, іс-әрекеттің қай жерде болатынын, қандай кейіпкерлер кездесетінін нақтылаңыз. Және кенеттен оқиға орны өзгерді немесе жаңа кейіпкер пайда болды. Мысалы, «Шалқан»  ертегісінде

 біз әрекет ету орнын өзгертеміз және барлық кейіпкерлерді теңізге жібереміз. Егер зұлым сиқыршы пайда болса, не болады. Балалармен бірге қиялдаңыз.

Ата-аналарға балаларға ертегілерді оқуға арналған ұсыныстар

1.     Ертегімен алдын ала танысуды ұмытпаңыз

2.     Мәтінде кездесетін барлық күрделі және түсініксіз сөздерді табуға және түсіндіруге тырысыңыз (баяндау кезінде немесе баяндаудан кейін)

3.     Ертегі оқығаннан гөрі жақсы айтылады, кейіпкерлердің сөзін жеткізіп, интонациялық дауыспен, қимылмен, ым-ишарамен  ерекшеленуге тырысыңыз.

4.     Тыныс белгілерін  жасаңыз,  логикалық екпін жасаңыз, негізгі сөздерді, идеясын негізге алыңыз.

5.     Оқығаннан кейін балаңызбен сөйлесіңіз (кейіпкерлердің мінез-құлқын, олардың іс-әрекеттерінің себептерін талқылаңыз, кітаптағы иллюстрацияларды қарастырыңыз)

6.       Сіз ертегіні тағы бір рет айта аласыз.

Құрметті ата-аналар! Балаларға ертегілерді оқыңыз! Осылайша сіз онымен сөйлесесіз,

ненің жақсы, ненің жаман және неге екенін түсіндіресіз. Балаңызды позитивті кейіпкерлердің мысалында тәрбиелеңіз. Ертегі мейірімділікке, адалдыққа, сыйластыққа үйретеді, сондықтан бала сүйікті кейіпкерлеріне еліктегісі келеді. Жақсылық пен жамандықты ажырата білуге үйретеді.

Балалар сиқырлы ертегілер мен жануарлар ертегілерін жақсы көреді. Мысық, Әтеш, қоян, түлкі, қасқыр, аю балаларға ең таныс жануарлар ретінде өмірден ертегіге өтеді. Барлық

фантастикалық ертегілер  шындықпен тығыз байланысты болып керісінше, өмірлік шындықты ашуға қызмет етеді. Ертегінің мазмұны балаларға табиғат туралы білім береді.

Ертегі мектеп жасына дейінгі баланың өмірінде ерекше орын алады. Ертегі бейнелері ашық эмоционалды боялған және балалардың санасында ұзақ өмір сүреді. Ертегі балаларды армандауға, ең бастысы, бейнеде жеке баса назар аударуға, маңызды белгілерді жалпылауға үйретеді, ақыл-ой әрекетін күшейтеді.

Мектеп жасына дейінгі балалар әлі оқырмандар емес, тыңдаушылар. "Тыңдау" қабілеті мектеп жасына дейінгі балаларда тәрбие процесінде, ересек адамның белсенді әсерімен қалыптасады және дамып, келе жатқанда жоғары деңгейге жетеді, балалардың ойлау қабілеті жақсарады, олардың сөздігі байытылады, қиял дамиды. Сондықтан балаларды тәрбиелеуде, баланы жеке,  жан- жақты дамыту үшін көркем әдебиет және ауызша халық шығармашылығына жүгіну керек.

Уақыт өте келе балаларды компьютерлік презентацияларды қолдана отырып, ертегілермен сөйлесуге тартуға және қызықтыруға болады, бұл кітапты қарап қана қоймай, балалардың назарын тез аударады. Осы презентациялар арқылы, сіз кейіпкерлермен танысып қана қоймай, оқиғалар мен кейіпкерлерді тез есте сақтауға ықпал ететін белгілі бір әрекеттерді орындай аласыз.

Жаңартылған күні: 06.03.2024 13:21
Құрылған күні: 09.04.2024 17:49

Текст